2021-05-25 00:33:00

Projekt "Različiti a ipak slični - rastimo kroz struku" - 3.susret - Tradicija i struka u srcu Jadrana

Treći i posljednji susret u ovogodišnjem projektu Različiti a ipak slični - Rastimo kroz struku pod nazivom "Tradicija i struka u srcu Jadrana" bio je u našoj školi 24. svibnja 2021. godine putem aplikacije ZOOM i virtualnog zida Padlet jer ga zbog posebnih mjera povodom epidemije COVID-19 nije bilo moguće provesti uživo.

Nositelji projekta u našoj školi su nastavnici Davorka Demo, prof. savjetnik i Marin Banović, prof. mentor.

Učenici koji su sudjelovali iz smjera ekonomist su Karlo Fuzul 3.b, Lea Mršić 1.b i Karla Pelicarić 1.b, a iz smjera kuhar-konobar 2.c su Karlo Stojanov, Helena Ilić, Valentina Strpić, Lucija Vrkić, Antonija Knez, Antonija Brkić i Nika Sikić.

Svoj poseban doprinos ostvarenju ovog projekta dali su i Marija Samardžić 3.b, Anđela Banić 3.b i Tamara Vulelija 1.c (smjer kuhar).

https://padlet.com/davorkademo/ho24xnrnm57yjxrl 

Prema planu projektnih aktivnosti, prvo predstavljanje projekta i susret projektnih partnera i sudionika Srednja škola Biograd na Moru se ove godine pridržila međuškolskom a od ove godine i međužupanijskom projekatu srodnih strukovnih škola iz Splitsko-dalmatinske županije Komercijalno-trgovačke škole Split i Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj, kao zajedničke suradnje učenika i nastavnika naših škola. Riječ je o projektu "Različiti a ipak slični – rastimo kroz struku", čije su projektne aktivnosti započele u rujnu. Projektni zadatak se realizira u I. i II. obrazovnom razdoblju u školskoj godini 2020./2021.   

Nositelji projekta u našoj školi su nastavnici Davorka Demo, prof. savjetnik i Marin Banović, prof. mentor. Učenici koji su sudjelovali iz smjera ekonomist su Karlo Fuzul 3.b, Lea Mršić 1.b i Karla Pelicarić 1.b, a iz smjera kuhar-konobar 2.c su Karlo Stojanov, Helena Ilić, Valentina Strpić, Lucija Vrkić, Antonija Knez, Antonija Brkić i Nika Sikić.

U ovom posjetu našoj školi poseban doprinos dale su Marija Samardžić 3.b, Anđela Banić 3.b i Tamara Vulelija 1.c.

Treći susret u Biogradu na Moru u obliku svečane manifestacije pod nazivom "Tradicija i struka u srcu Jadrana" realiziran je 24. svibnja 2021. pomoću aplikacije za audio i video komunikaciju Zoom jer zbog posebnih mjera povodom epidemije COVID-19 ga nije bilo moguće realizirati uživo. Projekt je realiziran u obliku izložbe radova učenika na virtualnom zidu Padleta, predavanja nastavnika i zajedničke radionice.

Projekt "Različiti a ipak slični - rastimo kroz struku" se temelji na temama stručno-teorijskih nastavnih predmeta iz područja Ekonomija, Trgovina, Ugostiteljstvo i Turizam. U projektu sudjeluju učenici koji se obrazuju za zanimanje ekonomist, komercijalist i kuhar. Cilj projektnih aktivnosti je suradnja učenika s vršnjacima iz srodnih strukovnih škola. Učenici će upoznati vršnjake iz strukovnih škola, njihovu tradiciju, kulturne običaje i tradicionalna jela kao i mogućnosti profesionalnog razvoja uz jačanje digitalnih i strukovnih kompetencija. Prvi susret održan je u Sinju, drugi u Splitu, a treći u Biogradu na Moru.

U sklopu projekta "Različiti a ipak slični – rastimo kroz struku" predstavljen je istoimeni međuškolski projekt, projekt suradnje tri strukovne škole: Srednja škola Biograd na Moru, nositelji projekta: Davorka Demo, prof. savjetnik i Marin Banović, prof. mentor i Komercijalno-trgovačka škole SplitJasenka Rašetina, prof. savjetnik i  Andrea Braovac, prof. mentor Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića SinjNada Ratković, prof. mentor i Marija Šimunović, prof. mentor.

Treći susret je održan online u ponedjeljak 24. svibnja 2021. godine. Učenici i nastavnici Srednje škole Biograd na Moru su za svoje partnere pripremili svečanu manifestaciju pod nazivom "Tradicija i struka u srcu Jadrana", u obliku izložbe radova učenika na virtualnom zidu Padleta, predavanja učenika i zajedničke radionice. 

Pomoću suvremenih digitalnih alata učenici su napravili virtualnu izložbu i predstavili svoje inovativne i kreativne radove online na virtualnom zidu Padleta.

Na samom početku manifestacije, ravnatelj Srednje škole Biograd Ivica Kero je pozdravio nazočne i poželio nam puno uspjeha u radu podržavajući u potpunosti naš projekt te završio s riječima nade u buduća druženja. 

Učenici domaćini su upoznali vršnjake sa školom, gradom i zavičajem. Uslijedili su primjeri dobre prakse na virtualnom zidu Padleta, kojima su učenici predstavili svoju školu, gospodarstvo, povijest, kulutuno-povijesnu baštinu, turizam i manifestacije te na kraju tradicionalna jela svoga kraja. Učenici 2. razreda kuhara zajedno sa svojim mentorom Marinom Banovićem pokazali su kako se sprema pašticada s njokima, te vodenjaci kao najdraži kolač ovog kraja, što je sve bilo snimljeno i u obliku videa predstavljeno gostima.

       

Virtualni zid Padleta je bio prepun iznenađenja, poput knjižice recepata s kalkulacijom prodajne cijene tradicionalnog jela koju su izradili učenici 1.c razreda kuhara na predmetu Poduzetničke vještine.

https://padlet.com/davorkademo/ho24xnrnm57yjxrl

Predstavljeni su kulturno-povijesni spomenici, Zavičajni muzej Biograd, turizam i gospodarstvo grada, povijest, manifestacije poput Gastro stola, Slovenskog vikenda, Biogradske noći, raznih regata, od kojih je najinteresantnija regata Kanalom ljubavi koja se svake godine odvija 14. veljače. 

Svi učenici su aktivno sudjelovali u aktivnostima projektnog tima, kritički su raspravljali o prednostima zavičaja, važnosti očuvanja kulture i običaja jednog naroda kao i mogućnosti profesionalnog razvoja uz jačanje digitalnih i strukovnih kompetencija.

Učenički kreativni i inovativni interaktivni radovi, prezentacije, audio i videozapisi, digitalni posteri i brošure, umjetničke slike, stripovi, umne mape i plakati su izrađeni u raznim digitalnim 2.0 alatima: Canva, Powtoon, Popplet, MS Powerpoint, Youtube, Genially, Wordwall, Kahoot i dr. Svi učenički radovi predstavljeni su na digitalnoj ploči Padleta, kao i načini kako učenici razvijaju nove kompetencije.

Najinapetiji dio bio je prilikom igranja zanimljivih kvizova koje su osmislili učenici.

Korištenjem digitalne tehnologije i provođenjem inovativnih pedagoških metoda koje su usmjerene na učenika, njegove potrebe, interese i motive potiče se kreativnost, komunikacija, samostalnost i kritičko mišljenje kod učenika uz jačanje digitalnih, prezentacijskih, komunikacijskih i strukovnih vještina. 

Kako je ovo posljednji susret ove godine radujemo se novim susretima u nekim novim projektima iduće godine!

Autorica: Davorka Demo


Srednja škola Biograd na Moru